Sabtu, 23 Mac 2019

Amalan

Amalan harian aku ialah :
1. Pepagi baca Yassin (kelebihannya pencuri tak masuk rumah, dihormati kawan dan lawan).
2. Baca doa2 terpilih dalam al-mathurat.
3. Habis solat baca ayat seribu dinar.
4. Pagi baca surah Al-Rahman.
5. Malam baca surah Al-waqiah, al-mulk dan sajadah.
6. Sentiasa beratkan solat di surau/masjid (kelebihannya dicukupkan rezeki, rumah tangga harmoni dan sentiasa dapat nusrah Allah, isteri dan anak senang dibentuk).
7. Setiap kali jumpa orang sentiasa doakan kebaikannya dan doakan rezekinya melimpah ruah (kelebihannya maklaikat akan doaka yang sama untuk kita pula).
8. Setiap masa sentiasa berzikir.
9. Ringankan lidah bersembang buka perbualan berkaitan Islam sama ada dengan muslim dan non-muslim.
10. Bila beli barang, dapat baki syiling sedekahkan semula pada penjual tersebut.
Nota sikit: Semua kelebihan yang aku dapat nie aku percaya buka sebab amalan aku tapi dengan rahmat Allah. Aku sentiasa berserah harap pada Allah sahaja.
Selamat beramal yer. Sekian.
– Badar








































 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.