Selasa, 25 Disember 2018

Alhamdulillah Syukur

🕌Alhamdulillah 🕌

Mendengar isteri membebel di rumah , bererti aku masih punya isteri... *Alhamdulillah*.
""""""""""""""""
Mendengar suami masih berdengkur di sebelahku bererti aku masih punya suami... *Alhamdulillah*.
""""""""""""""""
Mendengar ayah dan ibu menegurku dengan tegas bererti aku masih punya ibu & ayah... *Alhamdulillah*.
""""""""""""""""
Merasa letih dan jemu menasihati anak yang nakal, bererti aku masih punya anak yang mewarnai hidupku... *Alhamdulillah*.

Merasa letih setiap malam selepas bekerja, itu bererti aku masih mampu bekerja keras... *Alhamdulillah*.

Membasuh dan mencuci piring dan gelas kotor setelah menerima tetamu di rumah, itu bererti aku punya teman... *Alhamdulillah*.

Pakaianku terasa agak sempit, itu bererti aku makan cukup... *Alhamdulillah*.

Mencuci dan melipat timbunan baju, itu bererti aku memiliki pakaian... *Alhamdulillah*.

Membersihkan halaman rumah, mengelap lantai, itu bererti aku memiliki tempat tinggal... *Alhamdulillah*.

Mendapatkan banyak tugas pekerjaan itu bererti aku dipercayai dapat melakukannya... *Alhamdulillah*.

Mendengar bunyi hon itu bererti aku masih boleh mendengar... *Alhamdulillah*.

Mendengar kicauan burung di pagi hari, itu bererti aku masih hidup... *Alhamdulillah*.

Akhirnya banyak hal yang dapat kita syukuri setiap hari... *Alhamdulillah*.

Aku juga bersyukur mendapatkan pesan ini, masih boleh membacanya, masih ada telefon bimbit dan aku masih memiliki teman kenalan, sahabat dan keluarga yang masih sedikit peduli padaku... *Alhamdulillah*..

Seseorang yang peduli tentang aku telah mengirimkan nya kepadaku... *Alhamdulillah*.

Dan kerana aku peduli tentangmu maka aku mengirimkannya juga kepadamu... *Alhamdulillah*.

*Berhentilah mengeluh dan bersyukurlah*.
Bersyukur dalam setiap keadaan meski *tak ada alasan* untuk bersyukur sekalipun... *Alhamdulillah masih boleh bersyukur*.

Ayuh kita sama2 mencuba untuk bersyukur walau keadaan tak seperti apa yang kita harapkan sebab ada hikmah disebaliknya.

*Janganlah menunggu bahagia baru bersyukur, tapi bersyukurlah maka engkau akan bahagia*.

 *Alhamdulillah masih boleh berfikir positif*.

*Alhamdulillah kita masih sihat zahir dan batin*

*Alhamdulillah ...*








































Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.