Selasa, 11 Jun 2019

KUNCI PERBENDAHARAAN LANGIT DAN BUMI

PERBENDAHARAAN LANGIT DAN BUMI


PERBENDAHARAAN LANGIT DAN BUMI.
CAHAYA KIAMAH.
Assalam wrh..wbt...sahabat-sahabat yang aku hormati semuanya, tak kira di mana jua berada. Baik dari dunia nyata mahu pun sahabat dari dunia ghaib. Segala puji syukur kehadirat Allah swt. Selawat senantiasa dihatur keatas Junjungan Baginda Nabi Muhammad saw. Dengan mengharap ridho Allah, dan dengan kerendahan hati yang paling dalam, izinkan aku yang miskin ilmu dan dhoif ini berbagi sedikit ilmu dan pengalaman untuk dikongsi bersama para sahabat-sahabat semua. Insya Allah...
Di riwayatkan bahwa Utsman bin Affan r.a. meminta Nabi lebih jauh tentang kunci perbendaharaan langit dan bumi (di sebutkan beberapa kali dalam al Qur’an) Nabi Muhammad.saw. bersabda kepadanya :
" Engkau telah memperoleh dariku sesuatu yang tak seorang pun pernah meminta dariku sebelumnya kunci perbendaharaan langit dan bumi adalah."
KUNCI LANGIT DAN BUMI.
" LA ILAHA ILLALLAH WALLAHU AKBAR WA SUBHANALLAH WALHAMDULILLAH WASTAGHFIRULLAH. AL LADZI LAA ILAHA ILLA HUWAL AWWALU WAL AKHIRU WAZH-ZHOHIRU WAL BATHINU YUHYI WA YUMITU WAHUWA HAYUL LA YAMUTU BIYADIHIL KHOIR. WAHUWA 'ALA KULLI SYAI-IN QODIR."
Nabi Muhammad saw, melanjutkan ;
Wahai Utsman...! Barangsiapa membacanya 100x setiap hari, maka akan di beri 10 macam kebaikan :
1.) Seluruh dosanya di masa lampau akan di ampuni.
2.) Di bebaskan dari api Neraka.
3.) Dua Malaikat di tugaskan menjaganya siang dan malam.
4.) Di beri rezeki yang berkah.
5.) Akan memperoleh pahala sebanyak orang yang membebaskan seratus budak hamba sahya.
6.) Akan di beri pahala bacaan seluruh al Quran, Zabur, Taurat dan Injil.
7.) Akan di bangunkan sebuah rumah di Syurga.
8.) Akan dinikahkan dengan seorang gadis Syurga yang shalihah.
9.) Akan di beri mahkota kehormatan.
10.) Permohonannya akan pengampunan bagi 70 kerabatnya akan dikabulkan.
Wahai Utsman...! Jika engkau cukup kuat, maka engkau tidak akan melewatkan(tinggalkan) zikir ini sehari pun. Engkau akan menjadi salah seorang yang sukses dan engkau akan melebihi sesiapa pun sebelum dan sesudah kamu.
Zikir ini pun boleh digunakan khusus untuk menyembuhkan dan sebagai perlindungan dari segala penyakit setiap hari dan bukan hanya sebatas kesehatan fizikal saja.
Zikir ini merupakan salah satu yang di anggap utama oleh kaum Sufi dari sekian banyak doa. Kunci perbendaharaan langit dan bumi ini boleh di baca sehari semalam 100x dengan rutin atau boleh di baca pada setiap selesai sholat fardhu di baca 21x.
SELESAI....
************************************************
KHOTTUL QUDROH.
CAHAYA KIAMAT.
Hari Kiamat merupakan hari yang penuh dengan huru hara, ketakutan yang mencengkam, hari ummat manusia memperhitungkan segala amal perbuatan baik dan buruknya. Yang beruntung akan memasuki Surga dan tinggal di dalamnya selama-lamanya, dan yang celaka akan memasuki Neraka.
Untuk memperoleh cahaya di hari yang menakutkan itu, dianjurkan memperbanyakkan membaca :
" ALLAHUMMA SHOLLI 'ALA SAYYIDINA MUHAMMADIN BAHRI ANWARIKA WA MA'DINI ASRORIKA WA 'URUSI MAMLAKATIKA WA IMAMI HADHROTIKA WA THIROZI MULKIKA WA KHOZA-INI ROHMATIKA WA THORIQI SYARI'ATIKAL MUTALADZ-DZIDZI BI TAUHIDIKA INSANI 'AINIL WUJUDI WASSABABI FI KULLI MAUJUDIN 'AINI A'YANI KHOLQIKAL MUTAQODDIMI MIN NURI DHIYA-IKA SHOLATAN TADUMU BI DAWAMIKA WA TABQO BI BAQO-IKA LA MUNTAHA LAHA DUNA 'ILMIKA. SHOLATAN TURDHIKA WA TURDHIHI WA TURDHI BIHA 'ANNA YA ROBBAL 'ALAMIN."
Telah berkata Sayyid Ahmad Al Shaawi dan lainnya tentang sholawat ini :
" Saya dapatkan sholawat ini tertulis di atas batu dengan tulisan
" KHOTTUL QUDROH ". Sholawat ini di sebut NURUL QIYAMAH, kerana si pembacanya kelak di hari kiamat akan mendapatkan banyak cahaya."
Dan di dalam Kitab SYARA 'AD DALLA-IL, di sebutkan, bahwa sebahagian Wali Allah mengatakan :
" Sholawat ini sama dengan membaca empat belas ribu sholawat."
SELESAI.....
SEKIAN DAHULU...
Seperti biasa, ambil sisi positif dari keilmuan ini, yang negatif jangan diambil. Kekuatan yang tak bisa ditandingi adalah kekuatan daripada Allah swt, Sang Maha Pencipta.
Sekiranya ada tutur bahasa dan tingkah laku yang tidak berkenan di hati para sahabat semua, aku. TOK PENJEJAK BADAI, dengan merendahkan diri memohon maaf.....
Laa Ilaha Illa Anta Subhanaka Inni Kuntu Minadzolimin. Laa Haula Wa Laa Quwwata Illa Billaah. ☝️
TERIMA KASIH....
OLEH :
TOK PENJEJAK BADAI.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.