Ahad, 19 Ogos 2018

Doa Surah Murah Rezeki dan Cepat Kaya




surah murah rezeki
surah murah rezeki
Wang adalah penting untuk kemanusiaan. Tanpa wang, kita semua orang tidak akan dapat membeli keperluan asas kehidupan. Kekurangan wang menyebabkan banyak halangan dalam kehidupan harian seseorang. Akibatnya, terdapat lebih banyak individu yang mencari pekerjaan yang dapat memberi mereka pendapatan yang stabil. Sesetengah orang yang mempunyai pekerjaan yang mantap mencari pekerjaan sampingan untuk mendapat rezeki tambahan.
Di sini, saya ingin berkongsi kepada mereka yang mempunyai masalah kewangan untuk membaca surah al-Waqiah untuk menolak kefakiran dan juga mendatangkan rezeki.
Ia adalah salah satu dari sekian banyak yang dapat menjadi wasilah untuk memperolehi rezeki yang berlimpah. Boleh anda buat rujukan jika ingin mengamalkan surat al waqiah ini.
Apa cara yang boleh kita guna untuk mengenalpastikan kehidupan kita selalu dilimpah kurnia dengan nikmat rezeki? Bolehlah kita rujuk kepada 6 amalan murah rezeki di bawah:
1. Membaca Surah Al-Ikhlas
surah murah rezeki
2. Membaca Surah Al Waqiah dan Doa Murah Rezeki
solat rezeki
3. Memperbanyak membaca – La Hawla Wala Quwwata Illa Billah
amalan murah rezeki
4. Doa Murah Rezeki Sepertimana Yang Dibaca Oleh Rasulullah Kepada Anas Bin Malik
Rasulullah
Sekiranya anda ingin baca doa di atas untuk diri anda ataupun doa kepada perempuan, silalah gantikan dhomir yang bersesuaian untuk orang yang anda ingin doa tu.
5. Doa Murah Rezeki Paling Mustajab Rumi
doa murah rezeki paling mustajab rumi
Bacaan doa seperti berikut:
ALLAHUMMAF TAHLII ABWAABAL KHOIRI, WA ABWAABA SHOLAAMATI, WA ABWAABAS SHIHATI, WA ABWAABAN NIA’MATI, WA ABWAABA BAROKHATI, WA ABWAABAL QUWWATI, WA ABWAABAL MAWADDATHI, WA ABWAABAR ROHMATI, WA ABWAABAR RIZKHI, WA ABWAABAL ‘ILMI, WA ABWAABAL MAGHFIROTHI, WA ABWAABAL JANNATHI YAA ARHAMARROOHIMIIN.
6. Doa Murah Rezeki dan Cepat Kaya
Surah Sad 54
Ayat tu adalah petikan daripada Surah Sad ayat 54 bacaan oleh Sheikh Mishary Rashid Al Afasy. Penterjemahan ayat itu dari Al-Quran ke Bahasa Melayu untuk kefahaman semua orang.
Cara Amalan:
Baca ayat itu sebanyak 33 kali baik selepas solat. Insyaallah dikurniakan rezeki yang tidak akan pernah habis.
Fadhilat surah al-Waqiah akan mula menunjukkan khasiatnya selepas beberapa masa dengan syarat anda melakukannya secara istiqamah dan bukan dilakukan dengan sesuka hati atau cuma buat bila ada masa saja. Apa yang perlu diingati adalah anda perlu bacakannya dengan tartil dan tajwid yang betul.
Selain daripada mendapat rezeki yang diizinkan, anda juga akan memperolehi pencerahan untuk minda anda jika melakukannya setiap hari.
Keistimewaan seperti kesabaran dan ketabahan boleh membawa anda sesuatu kekayaan yang hebat yang anda sudah lama ingin dapatkan. Ia seperti sesuatu penarikan yang boleh anda memperolehi jika amalkan doa yang disiarkan dalam artikel ini. Anda perlu tahu peluang yang ada yang akan menjadikan poket anda penuh dengan wang. Tetapi seperti biasa, ini adalah kerja keras dan anda perlu buat dengan berterusan dan bersungguh-sungguh.
Aamiin Ya Hayyu Ya Qayyum.



















































TAJAAN PROGRAM DAN ANAK YATIM

Beri Sumbangan Anda Sekarang

Sumbangan berbentuk kewangan boleh dipanjangkan terus kepada akaun di bawah. Jika ada sebarang persoalan yang memerlukan penjelasan lanjut sila hubungi YATIM.
CIMB: Yayasan Kebajikan Anak-Anak Yatim Malaysia.
No Akaun: 80-0067644-2
AFFIN Bank: Yayasan Kebajikan Anak-Anak Yatim Malaysia.
No Akaun: 10-002-001290-7
*Sumbangan anda layak dikecualikan daripada taksiran cukai Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), sila hubungi YATIM jika perlu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.